Hoe vindt je een goed marketing bureau?

Hoe vind je het beste marketingbureau voor je bedrijf? Er bestaan duizenden marketingbureaus, de juiste keuze maken is een behoorlijke klus. In dit artikel geven wij je de belangrijkste punten waar je op moet letten bij het zoeken van een marketingbureau. 


ERVARING IN JOUW EIGEN BRANCHE

Het is een pluspunt als het online marketing bureau ervaring heeft in jouw branche. Dat betekent dat zij zich al eerder in de potentiële klant hebben verdiept en dat zij bij andere klanten deze expertise hebben toegepast. Het resultaat van deze marketing campagnes zou dus meetbaar moeten zijn. Schroom niet om het marketing bureau te vragen naar hun ervaring met bedrijven zoals die van jou, hoe ze te werk zijn gegaan en naar de resultaten die ze hebben behaald en hoe dit resultaat heeft bijgedragen aan het succes van die klant. Het geeft je een goed beeld van de werkwijze van het bureau en wat je kunt verwachten. Een betrouwbaar bureau zal graag voorbeelden delen van succesvolle campagnes en positieve feedback van klanten. Wees brutaal en check de reviews en referenties, deze maken het plaatje compleet.   


EXPERTISE

Check op de website van het online marketing bureau of ze een blog hebben. Een goed marketing bureau heeft altijd een blog, ze willen hun kennis delen en daarmee laten zien dat ze de expert zijn in hun vak. Veel ervaring zegt namelijk nog niks over hun expertise. Kijk ook of de medewerkers bepaalde certificaten of diploma's hebben om hun expertise in het vakgebied aan te tonen. Vraag naar hun achtergrond en hoe lang ze al actief zijn in hun branche. Een goed online marketing bureau kan beter inspelen op de specifieke behoeften van jouw bedrijf. Probeer daarom altijd boven water te krijgen waar ze in uitblinken.  


MAAK KENNIS

Het is verstandig om een afspraak te maken met het onlince marketing bureau. Bespreek zaken als de manier van communicatie, wat de doelstellingen zijn, hoe je geïnformeerd wordt over de ontwikkelingen, hoe vaak je updates kunt verwachten, of je real-time mee kunt kijken met een online campagne en wat de verwachtingen zijn van weerszijde. Een goed bureau geeft duidelijk aan wat je wanneer kunt verwachten en verwelkomen feedback en suggesties.

    Volg je ambitie en blijf leren. Vergelijk en kies uit ruim 81.000 cursussen, opleidingen, trainers, coaches en in-company trainingen (LINK TOEVOEGEN) voor je persoonlijke ontwikkeling. Zowel voor particulieren als voor bedrijven. 

    FLEXIBILITEIT

    Een online marketing campagne is niet altijd goed te voorspellen en het kan daarom voorkomen dat er snel een aanpassing gemaakt moet worden om tot het beste resultaat te komen. Het is daarom belangrijk dat jouw online marketing bureau snel kan inspelen op de situatie zoals die zich voordoet. Wordt jouw product of dienst bijvoorbeeld goed gevonden op een specifiek zoekwoord in het ene social media kanaal wat resulteert in veel sales en komt dit zoekwoord niet voor in een ander social media kanaal waardoor je sales misloopt? Snel een aanpassing maken, is dan noodzakelijk om het optimale resultaat te behalen. Vraag daarom of deze mogelijkheden er zijn en hoe het bureau om gaat met veranderingen in de markt. 


    AANBOD VAN ONLINE MARKETING DIENSTEN

    Online marketing kun je op verschillende manieren inzetten, denk aan social media marketing, zoekmachineoptimalisatie (SEO), contentmarketing (blogs en podcasts), search engine advertising (SEA/Google ads), e-mailmarketing, influencer marketing en meer. Het is belangrijk dat jouw online marketing bureau de juiste online diensten kan inzetten om jouw doel te bereiken. Wanneer je via meerdere online diensten zichtbaar bent dan versterkt dit elkaar en wordt je sneller gevonden. 


    PRIJS EN RETURN ON INVESTMENT (ROI)

    Vergelijk de prijzen van verschillende bureaus en kijk naar wat ze voor die prijs aanbieden. Hierbij moet je de ROI niet vergeten mee te nemen. Het ene bureau kan iets duurder zijn, maar als de ROI hoger is dan moet je daar misschien meer waarde aan hechten.  

      unsplash